I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, October 31, 2008

Ayam Penyet@SAtay Ceko


Lunch ari nih kn lame sket,so kitorg mkn di satay ceko,name kedai tu. kedainye kat area ambank tu.actually pernah mkn situ skali dgn daddy tp time tu xmkm ayam peyet tu.1st time la rase ayam penyet kt ctu,sdap,tp pedasss sambal belacannye.utk org yg xtahan pedas cam aku ni,mesti la berair2 mate, tp org yg thn pedas, rilek sajork diorg mkn aku tgk hehehehe




sorry la, bley plak aku lupe nk tgkp gamb mase org tu tgh hidang ayam penyet atas meja aku.bile aku da abes mkn,br tringat nk snap.tu excited nk mkn namenye sampai lupe segala! hehe ok,utk yg blum pernah mkn ayam penyet nih,mesti"i wonder how i wonder why" camno la rupe lauk ayam penyet nih kn, tu kt atas aku tgkp gamb yg ditampal kehkekeh

ayam penyet tu ayam goreng yg dihidangkn bersama sambal belacan yg sedap.yg dicampur segala macam dan ditumis. pastu dgn pucuk ubi yg dicelur, ulam cantik manis, kubis yg telah dipotong2, dan timun yg dipotong2 kecil,semuanye sebagai ulam. sambal tu dah dicurah kan kt bhgn atas mangkuk tu,pastu br la di letak ayam goreng yg telah dipenyek/ditekan kuat dgn menggunakan alat nya.pastu diletakkn skali segala ulam ulaman di atas.dimakan bersama2 nasi putih panas..walllaaahhhhhinilah hasilnye heeeheee!

No comments: